biuro@eurocert.pl +48 22 490 36 45

Aplikacja do szyfrowania

E-usługa „ADS” to rozwiązanie oparte na certyfikowanej aplikacji klienckiej do szyfrowania danych. Usługa ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa systemów i sieci wewnętrznych i zewnętrznych przed włamaniami i wykradaniem danych. Dzięki usłudze ADS klient sam może zaszyfrować swoje dane zdalnie za pomocą osobistego certyfikatu. Szyfrowanie odbywa się na poziomie obszarów, katalogów i folderów tylko poprzez jedna osobę. Obecnie klient/firma, który chce bezpiecznie przechowywać dane firmowe musi zakupić specjalistyczne oprogramowanie i przestrzegać rygorystycznych wymagań gwarancji dotyczących sprzętu, zabezpieczeń, monitoringu itp., co jest bardzo kosztowne, a dla wielu niemożliwe do zrealizowania. Możliwy jest również zakup bardzo drogiego oprogramowania, które w sposób wybiórczy wskazuje luki systemowe, którymi potencjalny „złodziej” może wykraść dane. Jednak oprogramowanie to wymaga instalacji na komputerze i zatrudnienia pracownika lub zlecenie tego firmie zewnętrznej co generuje koszty. Ponadto, aktualnie przechowywane dane na dyskach nie są szyfrowane i każdy może je ujawnić, natomiast w proponowanej usłudze dane są niewidoczne dla osób trzecich
Wszystko odbywa się zdalnie przez aplikację, dostępną 24/7/365 z dowolnego miejsca na świecie logując się za pomocą osobistego certyfikatu i komputera podłączonego do sieci internet.

Zasady funkcjonowania usługi ADS:

1.Rejestracja - Klient aby skorzystać z e-usługi zakłada konto poprzez certyfikowaną aplikację ADS (unikatowy algorytm) zlokalizowaną na stronie www. W tym celu musi wypełnić formularz rejestracyjny.. Następnie otrzymuje e-mail z linkiem aktywacyjnym, którym potwierdza rejestrację, oraz rozpoczynany jest proces generowania certyfikatu szyfrującego.

2. Logowanie - Po potwierdzeniu linku aktywacyjnego klient wpisuje na stronie serwisu login i hasło. Loguje się do systemu.

3. Płatność - W celu skorzystania z konkretnej e-usługi klient musi ją opłacić z góry. Wybiera e-usługę ADS, opłaca ją poprzez przelew elektroniczny lub z portfela elektronicznego (wcześniej zasilonego pieniędzmi). po kliknięciu zapłać i wybraniu banku strona przekieruje go na stronę banku, gdzie dokona przelewu. Po wykonanym procesie klient otrzyma wiadomość e-mail z potwierdzeniem dokonanej płatności.

4. Realizacja - Automatycznie klientowi przydzielony zostanie unikatowy certyfikat osobisty za pomocą którego każdorazowo będzie mógł on skorzystać z aplikacji ADS. Certyfikat ten niezbędny będzie do zalogowania się na swoje konto. Klient może korzystać z tej aplikacji głównie poprzez 2 moduły:
-moduł dodawania danych – klient będzie mógł przeciągać ze swojego dysku (komputera, serwera) do okna aplikacji katalogi, foldery lub pojedyncze dokumenty, które w kolejnym module poddane zostaną procesowi szyfrowania.
-moduł szyfrowania danych - po  wprowadzeniu do aplikacji poszczególnych elementów klient będzie mógł skorzystać z modułu szyfrowania danych. Po kliknięciu przycisku szyfruj dane zostaną one zaszyfrowany i następnie trafiają na dysk klienta, który posiada na swoim komputerze, dysku zewnętrznym czy w serwerowni, którą klient wcześniej wybrał. Dane w dalszym ciągu są one przechowywane na dyskach, gdzie klient wcześniej przechowywał pliki. W ramach usługi ADS nie będzie możliwości szyfrowania danych pomiędzy poziomami (funkcjonalność ta będzie możliwa jedynie w usłudze ADS plus).

Rejestracja w usłudze ADS             Rejestracja w usłudze ADS Plus

Otwórz aplikację dla usługi ADS/ADS Plus