Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

O dofinansowanie ZUS na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy właściciele firm będą mogli ubiegać się już 6 czerwca 2022 r. Aby złożyć wniosek w nowym konkursie, przedsiębiorcy muszą dysponować elektronicznym podpisem kwalifikowanym. 

Dofinasowanie na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy dla firmy

Już od 6 czerwca 2022 r. płatnicy składek ZUS mogą wziąć udział w konkursie, w którym do uzyskania są środki finansowe na działania BHP. Konkurs ma na celu poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy w przedsiębiorstwach. Dotowane będą projekty, które zmniejszą zagrożenia związane z wypadkami przy pracy, chorobami zawodowymi, a także umożliwią redukcję niekorzystnego oddziaływania czynników ryzyka na stanowiskach pracy.

W konkursie można uzyskać nawet do 300 000 zł na działania inwestycyjne i inwestycyjno-doradcze. Minimalna kwota, o którą można się ubiegać, to 10 000 zł. Na dofinansowanie projektów przeznaczono w 2023 r. aż 90 000 000 zł.

Dotacja ZUS na BHP 2022 – ważne terminy 

Przedsiębiorcy zainteresowani dotacjami mogą składać wnioski do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w terminie od 6 czerwca do 8 lipca 2022 r.

Wniosek o dofinasowanie ZUS 2022 a kwalifikowany podpis elektroniczny 

Istotnym warunkiem w konkursie ZUS 2022 jest wymóg podpisywania wypełnionego wniosku wyłącznie kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Przedsiębiorcy, którzy jeszcze nie dysponują podpisem kwalifikowanym, mogą uzyskać go u dostawcy usług zaufania, jakim jest Centrum Certyfikacji EuroCert. Podpis ten jest podpisem komercyjnym, który służy do podpisywania dokumentów w formie cyfrowej. Jednocześnie usługa zapewnia moc prawną podpisu własnoręcznego, dzięki czemu znajduje o wiele więcej zastosowań – zarówno na polu zawodowym, jak i prywatnym.

Kwalifikowany podpis elektroniczny – korzyści dla firmy 

Podpis kwalifikowany to świetna inwestycja dla każdej firmy, nie tylko podczas okazjonalnego składania wniosków do instytucji administracji publicznej. Z jego pomocą można z łatwością przygotować i podpisać elektroniczne dokumenty firmowe, w tym umowy cywilno-prawne, e-faktury czy umowy z pracownikami, co znacznie skraca czas ich dostarczenia. E-podpis kwalifikowany to narzędzie niezbędne również w kontaktach z urzędami, np. podczas składania dokumentów przetargowych czy obsługi platform administracji publicznej. Umożliwia on także wprowadzenie do biznesu elektronicznego obiegu dokumentów zgodnego z trendem #paperless.

Podpis elektroniczny jest również znacznym ułatwienie w przypadku spraw prywatnych, ponieważ usługa pozwala na maksymalną oszczędność czasu i ograniczenie wizyt w urzędach, np. w przypadku spraw obywatelskich czy podczas składaniu wniosków o najróżniejsze świadczenia.

Nie masz jeszcze podpisu kwalifikowanego? Skontaktuj się z doradcą Centrum Certyfikacji EuroCert i wybierz rozwiązanie najlepsze dla ciebie i twojej firmy.

Kontakt: biuro@eurocert.pl | +48 22 390 59 95

Więcej o najnowszej chmurowej wersji kwalifikowanego podpisu elektronicznego przeczytasz tutaj: ECSigner czyli elektroniczny podpis kwalifikowany w chmurze.