Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Już w lutym 2024 roku startuje konkurs w ramach, którego firmy będą mogły skorzystać z dofinansowania ZUS na poprawę warunków bezpieczeństwa i higieny pracy. Do uzyskania jest nawet 300 000 zł, a właściciele firm będą mogli zgłaszać od 27 lutego do 27 marca 2024 r. Zgodnie z regulaminem dofinansowania wniosek może być podpisany wyłącznie kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Check the offer of qualified signatures

Dofinansowanie ZUS na BHP 2024 – o konkursie

Program Dofinansowania ZUS płatników składek to konkurs z myślą o wsparciu projektów mających na celu poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy, redukcję wypadków oraz ograniczenie chorób zawodowych. Celem jest promowanie zdrowych i bezpiecznych warunków pracy poprzez finansowanie innowacyjnych rozwiązań, które skutecznie zminimalizują negatywne oddziaływanie czynników ryzyka na pracowników.

Konkurs jest otwarty dla wszystkich podmiotów, które pragną przyczynić się do podniesienia standardów bezpieczeństwa w miejscu pracy. Stanowi on wyjątkową okazję do otrzymania wsparcia finansowego dla inicjatyw, które zrewolucjonizują podejście do bezpieczeństwa i zdrowia w pracy, przynosząc korzyści zarówno pracownikom, jak i całemu środowisku pracy.

Dotowane będą projekty, które zmniejszą zagrożenia związane z wypadkami przy pracy, chorobami zawodowymi, a także umożliwią redukcję niekorzystnego oddziaływania czynników ryzyka na stanowiskach pracy.

W konkursie można uzyskać nawet do 300 000 zł na działania inwestycyjne i inwestycyjno-doradcze. Minimalna kwota, o którą można się ubiegać, to 10 000 zł.

Dofinansowanie ZUS na BHP 2024 – do kiedy

Przedsiębiorcy zainteresowani dotacjami mogą składać wnioski do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w terminie od 27 lutego do 27 marca 2024 r.

Dofinansowanie ZUS na BHP 2024 – dla kogo

Do konkursu może przystąpić płatnik składek, który spełnia łącznie następujące warunki:

  • nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenia zdrowotne;
  • nie zalega z opłacaniem podatków;
  • nie znajduje się w stanie upadłości, pod zarządem komisarycznym, w toku likwidacji, postępowania upadłościowego lub postępowania układowego z wierzycielem;
  • nie ubiega się o kolejne dofinansowanie przed upływem 3 lat od dnia wypłaty przez ZUS całości ostatniego dofinansowania;
  • nie ubiega się o kolejne dofinansowanie przed upływem 3 lat od dnia zwrotu dofinansowania, do którego został zobowiązany.

Dofinansowanie ZUS na BHP 2024 – na co?

Dofinansowaniu podlegają działania, które mieszczą się w następujących obszarach technicznych:

  • bezpieczeństwo instalacji technicznych, maszyn, urządzeń i miejsc pracy;
  • urządzenia chroniące przed hałasem i drganiami mechanicznymi oraz promieniowaniem elektromagnetycznym;
  • oświetlenie miejsc i stanowisk pracy oraz ochrona przed promieniowaniem optycznym;
  • ochrona przed energią elektryczną i elektrycznością statyczną;
  • urządzenia oczyszczające i uzdatniające powietrze, urządzenia mechanicznej wentylacji powietrza;
  • sprzęt i urządzenia służące poprawie bezpieczeństwa pracy na wysokości, w zagłębieniach i innych strefach pracy;
  • sprzęt i urządzenia służące ograniczeniu obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego;
  • sprzęt i urządzenia służące poprawie bezpieczeństwa pracy w przypadku narażenia na czynniki chemiczne i szkodliwe czynniki biologiczne;
  • środki ochrony indywidualnej.

Wniosek o dofinasowanie ZUS 2024 a kwalifikowany podpis elektroniczny 

Zgodnie z oficjalną informacją ZUSu na podstawie § 6 ust. 11 regulaminu konkursu wniosek o dofinansowanie może być podpisany wyłącznie kwalifikowanym podpisem elektronicznym (w rozumieniu art. 3 pkt 12 rozporządzenia eIDAS). Jak informuje Zakład Usług Społecznych Profil zaufany nie stanowi „kwalifikowanego podpisu elektronicznego”, w związku z tym nie może zostać użyty do podpisania wniosku o dofinansowanie.

Wypełniony wniosek w formie edytowalnej należy podpisać wyłącznie kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Podpis musi zostać złożony w sposób zwizualizowany i musi istnieć możliwość jego weryfikacji. Tylko tak podpisany wniosek można złożyć w formie elektronicznej.

Przedsiębiorcy, którzy jeszcze nie dysponują podpisem kwalifikowanym, mogą uzyskać go u dostawcy kwalifikowanego dostawcy usług zaufania, jakim jest Centrum Certyfikacji EuroCert. Podpis ten jest podpisem komercyjnym, który służy do podpisywania dokumentów w formie cyfrowej. Jednocześnie usługa zapewnia moc prawną podpisu własnoręcznego, dzięki czemu znajduje o wiele więcej zastosowań – zarówno na polu zawodowym, jak i prywatnym.

Order Qualified Signature

Podpis kwalifikowany to świetna inwestycja dla każdej firmy, nie tylko podczas okazjonalnego składania wniosków do instytucji administracji publicznej. Z jego pomocą można z łatwością przygotować i podpisać elektroniczne dokumenty firmowe, w tym umowy cywilno-prawne, e-faktury czy umowy z pracownikami, co znacznie skraca czas ich dostarczenia. E-podpis kwalifikowany to narzędzie niezbędne również w kontaktach z urzędami, np. podczas składania dokumentów przetargowych czy obsługi platform administracji publicznej. Umożliwia on także wprowadzenie do biznesu elektronicznego obiegu dokumentów zgodnego z trendem #paperless.

Podpis elektroniczny jest również znacznym ułatwienie w przypadku spraw prywatnych, ponieważ usługa pozwala na maksymalną oszczędność czasu i ograniczenie wizyt w urzędach, np. w przypadku spraw obywatelskich czy podczas składaniu wniosków o najróżniejsze świadczenia.

Nie masz jeszcze podpisu kwalifikowanego i potrzebujesz się dowiedzieć, jak szybko go uzyskać? Skontaktuj się z doradcą Centrum Certyfikacji EuroCert i wybierz rozwiązanie najlepsze dla ciebie i twojej firmy.