Dzięki ustawie “Prawo zamówień publicznych” z dnia 29 stycznia 2004 r., instytucje mają możliwość przeprowadzania postępowań przetargowych i aukcji drogą elektroniczną. Pełna elektronizacja zamówień publicznych obowiązuje w Polsce od 1 stycznia 2021 r., co oznacza, że dokumentacja przetargowa nie może być już składana w tradycyjnej formie papierowej. Co ważne, cała komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcą odbywa się także w formie elektronicznej.
Kwalifikowany podpis elektroniczny do przetargów i aukcji online
Przedsiębiorcy składający ofertę w przetargach lub aukcjach, mogą podpisywać ją kwalifikowanym podpisem elektronicznym. E-podpis umożliwia firmom rejestrację na platformach zakupowych i złożenie oferty, a zamawiającym – weryfikację osoby, która ubiega się o realizację zamówienia.
Podpis z certyfikatem kwalifikowanym można zakupić u dostawcy usług zaufania, jakim jest EuroCert. Chcesz wiedzieć więcej nt. używania go do przetargów i aukcji? Sprawdź nasz artykuł: Podpis elektroniczny i przetargi. Jaki e-podpis wybrać?
Na jakich platformach przetargowych i zakupowych można wykorzystać kwalifikowany podpis elektroniczny?
Podpisu kwalifikowanego EuroCert można użyć m.in. na takich platformach zakupowych i przetargowych, jak:
- Platforma zakupowa Open Nexus (platformazakupowa.pl)
- Logintrade (logintrade.pl)
- Platforma przetargowa eB2B (eb2b.com.pl)
- Marketplanet OnePalce (oneplace.marketplanet.pl)
- Platforma przetargowa e-Zamówienia (ezamowienia.gov.pl/pl)
- Portalzp (portalzp.pl)